test

søndag 23. februar 2014

fra frørot til persillerot

Søndagen ble stormfull og lite fristende til uteaktiviteter.
Så en liten rydderunde i skuffer med T-skjorter ble gjort i dag, med en annen ryddeoppgave liggende i bakhodet... frøboksen(e).

Noe av frøbeholdnngen som venter på litt opprydding....
Som nesten kan vises som T-skjorta nedenfor. Den er stor og skremmende uoversiktlig... (nei, kanskje ikke så gæli, men en gjennomgang er nå på sin plass)
gamle T-skjorter har sin historie og minner....minstemann synes denne var veldig 'kool' en stund..


og denne T-skjorta er jo selve skjorta med stor T, brukt på Hagemessene.

T-skjorter som man har fått i gave av kreative tantebarn....

Så var det tilbake til oppryddingen, som nå trues av at tiden forsvant inn i Evernote basen, var jo en stund siden den var oppdatert, så skulle bare ....litt tid her og der.... og vips... så ble frøboksene stående utrørte litt til....

Evernote - et greit program for å organisere frø og planter. Kan også deles med andre eller gjøres offentlig.


Et av grønnsakstypene jeg har lyst å forsøke i år - Persillerot. Den står også omtalt i nyeste Norsk Hagetidend.  Persillerot krever god og porøs jord, en utfordring i mitt leirholdige 'rike' - men hvis man ikke prøver så får man heller aldri vite om det blir en sukess eller ikke - akkurat som fem-mila idag ....


Norsk Hagetidend, side 36

Og vips - så var den helgen over.
Men må bare ta en liten kikk på Thompson & Morgan nettsider.... tips om at de har fri frakt fram til i mandag kveld...

Ha en fin uke :-)

















17 kommentarer:

  1. Ja, en liten opprydding innimellom er bare godt. Jeg har samme hagegal t-skjorter som deg, hele to stk. faktisk ;-)
    Jeg har kjøpt to store frøbokser fra Garden Living, og endelig fikk jeg ryddet i mine frø jeg også. En boks til frøposer som var sådd halvparten, og en boks til nye frøposer. Som du skjønner så er det ikke lute frø jeg har ;-)
    Jeg bestilte i går frø av persillerot jeg også etter å ha lest Hagetidend. Den er veldig god i lappskaus, så det skal bli gøy å se om det blir noe av det.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Frøboksene ser veldig fine og det blir hyggelig å rydde i frøene. Da blir det spennende å følge med på vårt persilleprosjekt. Tror jeg sår dem til helgen.

      Slett
  2. Det baller gjerne på seg med frø ;) Persillerot ser fristende ut... leirejord her også så...... fin hageuke til deg

    SvarSlett
  3. Hei! T-skjorter er mitt favorittplagg. Persillerot er utrolig godt og jeg sår den hvert år med mer eller mindre hell. Den bør sås tidlig for den trenger lang tid. Jeg prøver i år igjen. Til fersk suppe er den nydelig. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt dårlig jordforhold, men vil gjerne prøve. Den er jo et must i fersk grønnsakssuppe! Ha det godt du også Anne.

      Slett
  4. Hei..så mye kjekt på denne bloggen! en av dem jeg må dypdykke mer i... :-)
    Mvh Eli (trivelitravel)

    SvarSlett
  5. Hei! Anne fra bloggen Hagen vår har tipset om å spørre deg. Etter at jeg endret layouten på bloggen min, har LinkWithin forsvunnet, og jeg klarer ikke å legge det inn på nytt. Har du tips? Blir veldig glad hvis du kan gi meg et svar på bloggen min! På forhånd takk! Hilsen Den Lykkelige
    Hagen

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan forsøke å forklare hvordan jeg har lagt det inn. Du åpner Utforming, og velger deretter Konfigurer HTML/JavaScript. Der skal du legge inn scriptet som du lager under LinkWithin, som du finner ved å f eks følge linken over her. Eller her: http://www.linkwithin.com/learn?ref=widget. Der lager du scriptet (trykk Get Widget), og kopierer så dette inn. Lagre. Håper det virker hos deg :-)

      Slett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Så hyggelig å finne bloggen din :) Her var mye til nytte og inspirasjon. Gleder meg til å følge videre :)
    En fin helg ønskes fra Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig med nye gjester! Her blogges det etter innfall og lyst, og du er hjertelig velkommen som følger :-) Tar en kikk innom deg også i Hagen i Vest!

      Slett
  8. Hei igjen, og tusen takk for at du vil hjelpe meg!. Jeg (tror) jeg har fulgt oppskriften din ved å kopiere inn adressen/stien til LinkWithin. Men i stedet for å få opp bildene, kommer i stien/adressen opp på bloggen. Har du forslag til hvorfor dette skjer? Tusen takk igjen!

    SvarSlett
  9. Det er godt og ha opprydning i planlegginga si selv om det ikke alltid blir sånn som vi har tenkt.
    Persillerot er noe æ aldri har prøvd, idag har æ satt ned 15 Dalia løker i potter driver de frem sånn og setter de ut når sommeren nermer sæ eller at frostfaren er borte.

    Ha en fin søndag.
    Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  10. Hei! Jeg er utrolig takknemlig for at du gidder å svare og at du gir meg tips! Jeg var ikke klar over at jeg hadde ordrebekreftelse, og har nå endret den slik du anbefalte. Har også lagt inn link fra google+ til bloggen. Når det gjelder, LinkWithin skjønner jeg ikke hva jeg gjør feil. Jeg har funnet et alternativ som heter nRelate, som jeg vurderer å prøve i stedet. Tusen takk for hjelpen!!

    SvarSlett
  11. Hei igjen :) Takker så mye for hyggelig besøk på bloggen vår :) Har svart deg etter beste evne,,,skulle kanskje postet svaret her inne hos deg så det hadde poppet opp hos deg, men litt for seint på det. Uansett, her finner du innlegget igjen med mitt svar http://hagenivest.blogspot.no/2014/02/klematis.html?showComment=1394034714121
    Ha det fint så lenge :)

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...