test

søndag 15. april 2012

Pelargonia innkjøpt

Nye bekjentskaper som jeg gleder meg til skal blomstre:


Disse pelargonia ble med hjem fra Hagemessa på Lillestrøm (og linker til Pelargonium oasen, der jeg tror stiklingene har sitt opphav hos Elisabeth). Trykk på link for å se fine bilder og omtale.

Bill's dream (B Wilson)

Mallorca Stripe Zonale rød/hvit

Elnaryds Cornelia

2 x Dronning Ingrid ble med hjem fra Hagemo planter. Denne er en klassiker, og jeg har hatt hun tidligere, men nå var det på tide med nye planter.




7 kommentarer:

  1. Dronning Margrete er en staselig dame. Min skranter etter at hun fikk lus de hun sto ute i fjor sommer. Ser det er flere som er kommer hjem fra messa med poser fulle av nye og gamle pelargoniabekjentskap.

    SvarSlett
    Svar
    1. Angrer nå på min handletafatthet i går... men klarte å la være å dra på messa for tredje dag...

      Slett
  2. Hei!
    Pelliser må være med hjem fra messa, og jeg tror nok dem jeg kjøpte også stammer fra Elisabeth :)

    Blir spennende å se når blomstringa tar til, og blir dem fine så er det bare å ta stiklinger. Kjempe greit plante denne pelargonian!

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Så flotte innlegg fra messa,Grethe!
    Takk for du deler med oss som ikke var der:)
    Nydelige pelargonia du kjøpte:))

    SvarSlett
  4. Pelargonier er så takknemlige planter, og de bare blomstrer og blomstrer! Du har fått takk i nydelige eksemplarer. Dronning Ingrid har jeg ikke hatt, men den er en klassiker!

    SvarSlett
  5. Tusen takk alle sammen for koselige kommentarer :-)
    Kanskje pelliser blir en ny dille- vi får se ...

    SvarSlett
  6. Så hyggelig at du fant mine stiklinger :)) Det stemmer helt korrekt med E.H og røde merkepinner, da er de fra meg. Håper du får masse glede av de, ser du har kjøpt mange flotte typer .
    Og får du dilla så har foreningen stand på Botanisk have også, og jeg kommer nok sikkert til å stå bak bordene der også ;)

    Hilste forøvrig på deg på HageGal standen på fredagskvelden ;)

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...