test

tirsdag 21. februar 2012

Roser og strikk








Morsdagsrosene står ennå flotte ! 
Her i vinduskarmen mot vårlyset idag.





"Rosene" på strikkegensere er enda mer holdbare....
Idag har det blitt ryddet - og en stor haug med strikkeplagg har fått luftet seg i den herlige vinterluften. 
Det er dessverre sjelden mange av de fine plaggene fra mange år tilbake blir brukt. 
Artig å se tilbake på trender og mønstre fra egne, mors, bestemødres og oldemødres 
strikkeplagg som vi har i huset. 
Før mobiltelefonen og laptopens tid - så var det strikketøy i mangt et studentfang. Det ble produsert en del gensere under studietida... mimre mimre...  
Jeg lurer faktisk på om jeg skulle tatt bilde av disse, mange pakket bort, og lagt til av hvem og når de var strikket. Det er mye kultur som ligger i skap og kott bortover.

Har du noen favoritt stikkeplagg?



4 kommentarer:

  1. Jeg strikker slet ikke men kan godt se det er fine sager du laver og så vil jeg bare fortælle at jeg nød de skønne billeder af dine roser.

    :-) Dorthe

    SvarSlett
  2. Hjemmestrikka klær passer jeg også godt på. Er liksom litt sjel i dem, synes jeg.
    Mye klær som fortsatt er brukanes kan jeg gi bort, men hjemmestrikka ting dem legges bort. Kan jo hende at unga mine vil bruke dem til unga sine en gang?

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Det er ingenting som slår gensre og hjemmestrikkede jakker i ull! Dokumenter skattene! God ide!
    Du er trukket ut som frøvinner i mitt pittelille frølotteri! Send navn og adresse til:marit.jordal@gmail.com

    SvarSlett
  4. Gratulere med fjerdeplassen både til deg og den nydelige solhatten din :-)
    Kjekt å se at det spirer så bra på planterommet ditt, kos deg med såing og prikling, nå er det ikke lenge til vi starte med uteaktiviteter :-)

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...