test

onsdag 15. februar 2012

Sist men ikke minst

BLODBEGER
i siste runde av X-faktor



En av de første "mystiske" planter jeg forsøkte å så selv. Den ble omtalt av "de hagegale" som usedvanlig vakker og litt vanskelig å ale opp, og navnet kunne jo skremme enhver nybegynner (Rhodochiton atrosanguineum) - BLODBEGER.
Nå har jeg sådd denne i et par sesonger og planten ble en suksess i hagen min. Og blomstrer gjør den til frosten snor seg om hushjørnene. 
Denne har jeg et spesielt forhold til !!!

(Rhodochiton atrosanguineum) - BLODBEGER med sin spesielle fargekombinasjon 
- må absolutt være en av kandidatene 
i Annes X-faktor konkurranse.

Blodbeger i solnedgang


HER finner dere mer om Blodbeger på bloggen min. 

Disse X-faktor dagene har vært så utrolig morsomme. Jeg har nok å holde på meg i hverdager og helger.... men nå har jeg virkelig glemt tid og sted (og unger og middager...) og vært oppslukt av nye planter, nye og gamle blogger med fantastiske bidrag og tid som er lagt i dette - og ikke minst fått ryddet og satt "hagehodet" mitt i sving i vinterkulden. Og uten dere der ute som er innom og bidrar med alle de hyggelige kommentarene jeg har fått på bloggen, og tilogmed nye følgere som har kommet til - ja alt setter jeg stor pris på !!!


Her er mine andre bidrag:

14 kommentarer:

  1. Kjempefint bilde. Nå fikk jeg lyst å så den selv :-)
    Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  2. Blodbeger er et must hver sommer. Jeg har akkurat priklet omtrent 50 planter, så her skal det bli blodbeger til sommeren. det var et nydelig bilde du hadde tatt. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Herlig bilde og nydelig farge!

    SvarSlett
  4. Veldig flott kanditat! Blodbeger har jeg også fått sansen for. Sår den for andre gang i år..

    Lykke til!

    SvarSlett
  5. Denne er bare utrolig vakkert! Flott bilde! Jeg følger deg videre:-)

    SvarSlett
  6. Denne er en favoritt hos meg også, jeg har heldigvis ikke opplevd dens vanskelige spireside enda!
    Også er den like dekorativ selv om blomsten er borte, det gir den mange plusspoeng!

    SvarSlett
  7. Jaaa..dette er et must hver sommer...også blitt glad i denne fantastiske planten:)
    Lykke til.. :))

    SvarSlett
  8. Den er kjempefin. Hadde den for første gang for 11 år siden. Tror jeg må ha den igjen etter så mange år... Og så er den morsom før den springer ut - skal ikke si hva den minner om jeg. Følger deg jeg :)

    SvarSlett
  9. Nydelig. Jeg er ikke like flink som deg til å så dessverre... Som regel klarer jeg å ta knekken på de fleste frøplantene. Noen dør før prikling, noen like etter og noen overlever helt til de plantes ut. Men gi meg, nei det kommer ikke på tale. ;):D

    SvarSlett
  10. Ja dette var verkeleg ein flott kandidat!

    Veldig fine bilde du har tatt også :)

    SvarSlett
  11. Skønne billeder og en rigtig god kandidat :-)

    Held og lykke i konkurrencen.

    SvarSlett
  12. Hei Grethe:)
    Valmuen forkultiverer jeg...vil ha den fort i blomst..men sparer litt frø til å så direkte = forlenger blomstringen :))

    SvarSlett
  13. Så masse fine bilder du har lagt ut under konkurranse tiden! Her var det mye inspirasjon å hente! Jeg har sådd flere av sortene du har på bilde, så det var fint å hente litt inspirasjon om hvilke som passer sammen i bedet:)
    Lykke til i konkurransen og God helg!!

    SvarSlett
  14. Hei takk for tipset , kan jeg bry deg med for å se om jeg har greid å fjerne det.

    Flotte blomste bilder , det er stas å kunne titte litt på bilder fra sommeren som var.

    Klem fra Marit.

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...