test

fredag 3. desember 2010

Hageaktiviteter kan det knapt kalles, men julekalenderen i Hagegal.no er et morsomt innslag i den mørkeste tida. Mange som er flinke til å pønske ut finurlige oppgaver. Har gitt et lite oppgavebidrag selv, og vil gjerne prøve å bidra til å gjette med mine ennå så ferske plantekunnskaper....

Hagen har et fin dekke av snø, og det er jo litt bekymring med i bildet hvordan den plutselige kulda har påvirket roser og annet. Kaldeste november på 42 år ! I natt var det nede i -17 grader på vinduet, og kanskje et par grader kaldere ned ved bakken. Her har rosene fått et jordpåslag rundt stammene og litt snø er skyflet rundt hver busk.

Rådyra er et annet innslag, litt hygge og mye bekymring der de har sin faste rute gjennom hagen, og sporene går innom alle bed på leting etter litt roseskudd og annet snask....

Nå blir det godt med litt helg - og litt juleforberedelser som man knapt rekker i en hektisk arbeidsuke.
                                                         Ønsker alle en god helg !







2 kommentarer:

  1. Det er full vinter hos deg ser eg!

    God helg :)

    Flott innlegg under dette, eg har kommentert der også :)

    SvarSlett
  2. Huff -17 hadde det vært her på Sunnmøre hadde jeg frosset ihjel. Glad jeg ikke har rådyr i hagen min, men en og annen hjort kommer innom sent på vinteren eller tidlig vår.
    Rådyr er jo kjempesøte da, men det hjelper vel lite når de gjør så stor skade.

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...