test

tirsdag 9. desember 2014

Julestemningen var på plass i hagen.....men

I kveld så har det slått om til regn og stormkast rundt husveggene - så jeg satser på at grønnkålen står oppreist i morgen tidlig.....

Det var blitt så fint og "julete" i hagen i helgen, men grønn og rød grønnkål med et fint teppe av snø. Selvom rådyra har vært og forsynt seg av noen blader, så er det fortsatt litt å høste inn.


 


I kveld har jeg meldt meg på noe som kan bety
mye spennende i hele 2015 !
Temaet er grønnsaker!
 
Mer om det siden...om det blir noe av ......
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Håper ikke "siden" er så lenge til - jeg er så dårlig på tålmodighet! Skal du på Kjøkkenhagekurs?

    SvarSlett
  2. Sne lager de mest vidundelige bilder ute :)
    Vi har og fått litt julesne nu, håper bare den blir liggende til jula er over ihverfall :)
    Ha en fortsatt fin advent, Grethe :)

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  3. Det er nettopp slik vi har det her også. I går kveld så begynte det å snø, og jeg var så glad. I dag når vi våkner, så er det varmegrader. Huff, det er så trasig med glatte veier, så jeg håper at snøen kommer til jul.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  4. Spennede greier :) Å her er det heldigvis snø, men dessverre også mange sultne rådyr.

    SvarSlett
  5. Hei! I natt stormet det nesten her og plenen er fremdeles grønn.
    Kjøpte grønnkålplanter, grønn, rød og palmekål, men alle ble angrepet av kålfluelarver. Det skjedde i fjor også, men jeg skal prøve igjen til neste år. Da skal jeg beskytte dem bedre. Tenkte jeg skulle bruke fiberduk til faren er over. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  6. Nam - grønnkålsuppe! Har den blåst overende må du bare spise grønnkål litt oftere :) Håper det gikk bra! Jeg gleder meg til å lese mer om grønnsakserfaringene dine i 2015 - er temmelig grønn på det området selv :)

    SvarSlett
  7. planer er alltid fint å ha .) og det samme kan sies om grønnkål. Spiste det mye før, men de siste par årene dvs etter at vi flyttet til norge, finner jeg jo ikke det i butikken. Spørs om jeg ikke må så selv til våren :)

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...