test

lørdag 11. mai 2013

Hvit og vakker



Idag må jeg vise fram min store lille stolthet - fylt blodrot  Multiplex (Sanguinara canadensis Multiplex) kjøpt på hagedagene på Ramme gård i fjor. Jeg fikk ikke med meg at den var på vei til å springe ut, og plutselig sto den og lyst så klart hvitt, denne ene blomsten, at jeg rent skvatt til. Den har foreløpig god plass, så håper at den sprer sine utløpere og blir flere!






En innkjøpsrunde passet bra idag med kaldt og surt hagevær. Det halvferdige oppgravde hjørnet på toppen av trappebedet som skal være til en klematisen 'Paul Farges' Summersnow, får stå til i morgen. Der ble det gravd opp en stor rot av en kaprifol som etter mange år har sagt takk for seg.

Kjekt med gavekort fra jul som kan løses inn i sommerlige gaver:
111610 SmartFit Beskjæringssaks Sideskjær
Fiskars SmartFit, 12-24mm

115560 Multi Kutter teleskop
Fiskars Multikutter med teleskopstand
<strong>Three spray patterns for convincing results</strong><br/>Different watering- and cleaning tasks require various spray patterns. The Adjustable Shower/Spray offers a soft spray, fine mist and hard jet.
Vanningshode med ulike innstillinger



Dette var noen helgegleder - så får det være det samme med regn og kaldt vårvær.
Flere helgegleder kan du se hos Vivis hagerom

12 kommentarer:

  1. Berre lekker! Her blomstrer min enkle blodrot, men jeg har enn så lenge ikke sett snurten av min fylte. Håper ikke at den har dødd ut i vinter :-(
    Jeg synes den fylte er så vakker! Får håpe din vokser seg stor og kraftig :-)

    SvarSlett
  2. Hvite blomster er virkelig fint. Jeg må nok se meg etter noen hvite blomster i sommer.

    Ønsker deg en fin kveld, og takk for at du delte din helgeglede. Klem

    SvarSlett
  3. Heldige du! Kanadablodurt er så fin, både den enkle og den fylte. Vil ha! :)

    SvarSlett
  4. Flott blomst som du virkelig kan være stolt av!

    SvarSlett
  5. Den är så vacker, helt vit och stolt, jag vill så ha en men dom vill inte hos mig... Fina julklappar :)

    SvarSlett
  6. Gosh så lekre bilder!
    Min står i en eng hvitveis. Jeg venter og venter også plutselig så står den der som en stolt soldat blant vimsete unge babyhvitveis! Nyyyyt den hver dag!

    SvarSlett
  7. Den lukker seg i regn/overskyet, eller er den allerede ferdigblomstret mon tro....

    SvarSlett
  8. Oj,så nydelig den var. Hvit & vakker.
    Ha en fin kveld
    Klem Christina

    SvarSlett
  9. Nydelig den blodroten. Hvor herdig er den mon tro?
    Herlig våruke ønskes deg.

    SvarSlett
  10. Åå for en vakker hvit blomst, den må nok på min ønskeliste.
    Fine bilder fra vår hagen din, kos deg med hage og langhelg.

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...