test

torsdag 4. oktober 2012

Varme kanelboller på 'kanelbullens dag'

Idag  4. oktober er det Kanelbullens dag i Sverige
Og da jeg ble tipset om det hos en av mine svenske bloggfølgere, 'Vid Vätterns strand' - der vi også fant oppskriften, så ble det fart i bakelysten hos ungdommen i  huset som høstferierer og hadde lyst på noe godt. 
Snart var kjøkkenet fylt av kanelduft og varm hvetebakst. 


Selv om perlesukkeret ble byttet ut med brunt sukker på toppen, så smakte de himmelsk!

Ha en fin kveld 
- med eller uten feiring av kanelbolledagen!



6 kommentarer:

  1. Hei! Har ikke feiret denne dagen men baksten så kjempegod ut og jeg synes jeg kjenner lukten av nybakt når jeg lukker øynene! Ha en fin helg! Hege

    SvarSlett
  2. Ja, jeg synes også jeg kjenner lukten helt hit. Jeg får bake de en annen gang :-)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Åh, dette så jo kjempe godt ut! Jeg bakte også i går, men det ble sjokoladeboller!

    Nyt livet og kos deg! Klem

    SvarSlett
  4. Hei Grethe! Kanelboller er GODT. Beklager seint svar på kjøp av epletrær. Jeg har ikke køpt epletrær, men jeg ville valgt trær som er produsert i Norge. Helst trær som er E-planter ( står på etiketten ). De er tilpasset norske forhold. Prøv Kråkstad hagesenter, men vær oppmerksom på brunsneglen hvis du ikke har den i hagen. Lykke til! Takk for hyggelig kommentar. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir Vestby planteskole, Sarpsborg, som produserer egne planter. Takk for tips!

      Slett
  5. Hørte om kanelbullens dag på radioen!! Dine bullar så veldige gode ut!
    Håper jeg snart kan bake også!!

    Anne Marit

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...