test

torsdag 7. juli 2011

Fargespill i dunkelt lys

Har endelig fått tatt en liten fotorunde med mitt "nye" kamera. Lyset var dunkelt, og litt yr i lufta. Fikk lekt meg litt med manuelle innstillinger. Må lære ved å prøve litt ulike innstillinger.
IMG_0666 Storstjerneskjerm, oldermorsblomst  (Astrantia Major)
Kamera: f/5.6, 1/125, ISO125
Knautia macedonica
Knautia macedonica 'Mars Midget'. Makedoniarødknapp
IMG_0665 Disse to staudene kler hverandre i fargene


IMG_0661 IMG_0655


IMG_0656
IMG_0662

IMG_0663Rosa” riddersporer i staudebedet
IMG_0683 Morsomme knopper på stokkrosene

IMG_0669 Riddersporer sørger for blåfargen når himlen er grå….
IMG_0684 Et vell av Ballblom Trollius chinensis (egensådde) sørger for gulfarge når sola gjemmer seg bak skyene


IMG_0680Månedsjordbærene begynner å bære røde, deilige bær man kan nype av ……
og et og annet jordbær i egen åker begynner å bli røde ……..
IMG_0685
… mens kjøpte jordbær har blitt til syltetøy idag.
Som settes i fryseren.
Da blir det sommer langt ut på vinteren.

IMG_1979-012
selvom denne fyren liker regnet i hagen – så vil jeg gjerne ha mer sol nå!

3 kommentarer:

  1. Jøye meg så flotte blomster. Stjerneskjermen er kjempefin og din Maidens blush er finere enn min - men jeg har heller ikke klippet den noe særlig. Det er det slutt på nå :) Fin tilbakemelding på Ghita. Tone har forsøkt og hos henne dør de... kanskje du har en lun hage?

    SvarSlett
  2. Vi har tydeligvis samme smak når det gjelder blomster. Jeg har de alle selv i hagen. <3 Morsomt.

    Vakkert det beddet med stjerneskjermen, det er så vakker og mystisk

    SvarSlett
  3. Storstjerneskjerm er er flott plante som jeg får mer og mer sansen for! Jeg fikk frøplanter av den i fjor, men de har gått ut i vinter dessverre! Må nok bestille frø til neste sesong =)
    Riddersporer er en klar favoritt for meg, og stokkroser liker jeg også godt!

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...