test

søndag 7. november 2010

Trengselen kan til tider bli stor...

Fóringsbrettet i hagen er for lengst på plass. Og det er et yrende liv der fra morgen til tidlig kveld. Det er nok min kjære mann som er den mest fugleinteresserte i familien, men jeg setter også stor pris på å ha dem som en del av en levende hage. Og de er morsomme (og utfordrende) å fotografere! Om høsten og vinteren kan man med fóringsplasser se fuglene på nært hold. Vi har også flere fuglekasser plassert rundt på tomta.

Idag var det mange innom fuglebrettet i finværet.

Fuglebrettet ovenfor står ganske høyt og fritt. Vi har satt opp noen grener og bar for å ha fine landingsplasser. Så slipper fuglene å sloss om plassen på selve brettet. Trengselen kan til tider bli stor... Vi har også godt utsyn til brettet fra stuevinduet. Det fóres foreløpig med nøtter, frø og noe tørt brød. Idag har vi hatt besøkt av ca 10 kjøttmeis, 5-6 blåmeis, flere gråspurv, et par svartmeis, et par spettmeis, flere pilfink, dompap, en jernspurv, en flaggspett, og så skjæra da...  (og jeg har linktet til fuglesidene våre så kan du lese mer om du har lyst).





Er jeg ikke vakker?





3 kommentarer:

  1. Morro med fugler! Og nydelig blåmeisen ja:)

    Mitt kamera er et Nikon speilrefleks. Og så har jeg tre objektiv. På mitt blåmeisbilde med speilet, har jeg brukt micro nikkor 60mm.

    Ha en fin fin torsdag!

    SvarSlett
  2. Det er veldig hyggelig å ha dem på besøk i hagen, skaper litt liv i vintersesongen også. Kjempefine bilder av dem, og portrettet var supert :)

    SvarSlett
  3. Utrolig mye lekre bilder!!!
    :)

    SvarSlett

Hyggelig hvis akkurat du vil legge igjen en kommentar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...